Bijenorchis, waar allemaal?

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Hans Dekker

Bijenorchis, waar allemaal?

Bericht door Hans Dekker »

Beste mensen,

Binnenkort houd ik een lezing voor de werkgroep florakartering Drenthe over nieuwe vondsten van orchideeën in Drenthe. De bijenorchis ontbreekt tot dusver bij ons (op één dubieuze waarneming na). Ik wil een kaartje presenteren waaruit blijkt hoever de bijenorchis ons is genaderd. Op waarneming.nl kun je eenvoudig een kaartje genereren. Maar hierop staan echt niet alle waarnemingen. Via Floron heb ik het ook geprobeerd, maar hierop staan ze ook niet allemaal. Ik heb de kaartje deels samengevoegd. dan krijg je al een beter beeld. Toch ben ik nog niet tevreden. Daarom de vraag: welke locaties missen we? Ik laat Zuid-Limburg buiten beschouwing, het Teutoburgerwoud is dichterbij. Wie zet dus nog wat punten op de kaart!

Groeten,

Hans
Bijlagen
Bijenorchis verspreiding.jpg
Bijenorchis verspreiding.jpg (113.24 KiB) 6275 keer bekeken
Mark Meijrink
Contacteer:

Re: Bijenorchis, waar allemaal?

Bericht door Mark Meijrink »

Dag Hans,

zie telmee: http://tinyurl.com/75b62mv voor aanvullende waarnemingen. Waarom maak je geen GIS-kaartje?

Bijgevoegd een kaartje van bijenorchis op basis van uurhokken. Het betreft het voorkomen van Bijenorchis buiten N2000 gebieden. Ik wil best een kaartje voor je maken mits het gewenste schaalniveau ook uurhokken betreft (uurhok = 5x5 kilometerhokken).

M.v.gr. Mark
Bijlagen
bijenorchis.jpg
bijenorchis.jpg (656.23 KiB) 6270 keer bekeken
Hans Dekker

Hallo Mark,

Graag maak ik gebruik van je aanbod om een kaartje te maken. Zelf een GIS-kaartje maken .... kan ik niet.... Het viel me op dat de waarnemingen in het Lauwersmeer en de Noordoostpolder niet op het kaartje staan dat je bij je bericht plaatste.

Bedankt alvast!

Hans
Jos Lammers

Bericht door Jos Lammers »

Beste Hans,

Als ik het wel heb geven de witte vierkantjes en rondjes de voorkomens aan? In dat geval mis ik alle waarnemingen in het Zuid-Kennemerlandse. Maar Mark zal dat met z'n GIS kaartje wel corrigeren.

Groet
Jos
Hans Dekker

Hallo Jos,

Ja, die rondjes en vierkantjes zijn de plekken uit de Floron- en de Waarneming.nl-database. Ik hoop inderdaad dat Mark die zal aanvullen.

Groeten,

Hans
Mark Meijrink
Contacteer:

Bericht door Mark Meijrink »

Dag Hans,

die plaats ik allemaal in het kaartje. Wel moet ik vermelden dat ik geen gebruik kan maken van mijn admin-rechten voor waarneming.nl. De kaartjes zullen dus gebaseerd zijn op uurhokniveau zoals: http://tinyurl.com/7scvwcq hier te zien is.

M.v.gr. Mark
Plaats reactie