Excursie limburg

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

mark84
Berichten: 28
Lid geworden op: do mei 26, 2011 8:36 pm

Excursie limburg

Bericht door mark84 »

Hallo Allemaal,

Ben nieuw op het forum en moet zeggen dat ik al heel wat leesplezier heb gehad aan jullie eerdere berichten, ook de foto's die voorbij komen zijn geweldig! Ik vogel al een aantal jaren en heb sinds kort mijn hobby's uitgebreid om me eens te verdiepen in de orchideeën. Vind het vooral erg leuk om te fotograferen en daarbij heerlijk in de natuur te zijn. Nu ben ik kort geleden naar limburg geweest o.a. naar het gerendal en groeve 't rooth. Hier heb ik grote keverorchis en soldaatje gezien. Dit vond ik geweldig. Maar helaas heb ik verder weinig orchideeën gezien. Volgend weekend wil ik weer gaan, maar ik weet eigenlijk niet echt goede gebieden. Ik begrijp heel goed dat er geen exacte plaatsen gegeven worden, maar is het misschien mogelijk om met iemand een keer een excursie te doen of kan iemand mij tips geven welk gebied ik het beste zou kunnen bezoeken. Had namelijk vorige keer het idee dat ik de verkeerde route had genomen. Begrijp echt heel goed dat het niet gaat om zo maar informatie te verstrekken, maar heb geen kwaad in de zin! Wil mij alleen verdiepen en genieten in een voor mij nieuwe wereld! Begrijp het heel goed als ik me ervoor moet aanmelden, bijvoorbeeld zoals bij de vogels (vogelwerkgroep)
Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen!

Alvast bedankt!!
Plaats reactie