Mooie reportage over de orchideeën in Tunesië

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Hans Dekker

Mooie reportage over de orchideeën in Tunesië

Bericht door Hans Dekker »

Beste liefhebbers,

Als het weer rustig is Tunesië is, is het een mooi orchideeënland blijkens een leuke reportage op een Franse orchideeënsite: http://ophrys.bbactif.com/t5850-tunisie ... nisie+2010#

De bekende Franse deskundige Olivier Gerbaud heeft de reportage gemaakt.

Veel plezier er mee!

Hans
Jan Essink

Re: Mooie reportage over de orchideeën in Tunesië

Bericht door Jan Essink »

Moi Hans,

Mooie plaatjes wat hij laat zien. Maar deze man is een beroepsfotograaf.

Hij vroeg mij in 2008 om vindplaatsen van G. runei van Zweden. Toen ik zijn verhaal terug kreeg vertelde mij mij dat hij met nog enkele mensen met een helicopter naar boven zijn gebracht en dan heb je wat meer tijd om het gebied, wat vrij groot is te bezoeken. Liesbeth en ik hebben er bijna 2 uur lopen voor nodig gehad om boven te komen. Ik hoorde toen ook dat er veel meer planten staan dan verondersteld.

groet,

Jan
zweden van Gerbaut (2).pdf
(3.65 MiB) 360 keer gedownload
Hans Dekker

Bericht door Hans Dekker »

Hallo Jan,

Even iets rechtzetten. Olivier Gerbaud is dierenarts, geen beroepsfotograaf en zeer actief in de Franse orchideeenwereld. Een erg aardige man, die ik al diverse keren heb ontmoet. Dat met die helikopter is toeval, want hij was daar op uitnodiging van onderzoekers naar de flora aldaar. Die gaan er vaker met de helikopter op uit. Olivier voelde zich zelfs wat gegeneerd hier door, want hij is er aan gewend uren te lopen naar bijzondere plaatsen, maar ook voor zijn werk. Hoog in de bergen moet hij ook naar zieke koeien en zo.

Hartelijke groeten,

Hans
Jan Essink

Bericht door Jan Essink »

Moi Hans,

Dank voor je antwoord, wist ik niet, alleen omdat hij toen die vindplaatsen gekregen heb krijg ik dit soort verslagen, maar dan is hij toch een zeer goede fotograaf.

groet,

Jan
Plaats reactie