beieren

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

M.H. Schot

Re: beieren

Bericht door M.H. Schot »

Bert schreef:
Ik vond het niet nodig om VPA-gegevens op te vragen.
Prima aanpak om zelf op onderzoek uit te gaan. Het VPA is dan extra geïnteresseerd in het verslag!

Succes en groeten,

Rien Schot, weo.vpa@xmsnet.nl

NB. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik, na vluchtig doorbladeren van het archief, geen Cypr. vindplaats voor de Causses heb gezien. Dus Jan, als je wat ontvangt houdt het VPA zich ook aanbevolen...
Jan Essink

Bericht door Jan Essink »

NB. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik, na vluchtig doorbladeren van het archief, geen Cypr. vindplaats voor de Causses heb gezien. Dus Jan, als je wat ontvangt houdt het VPA zich ook aanbevolen...

Herman heb ik gevraagd

groet,

Jan
Hans Dekker

Bericht door Hans Dekker »

Dag Jan, Jan en alle anderen.

Twee dingen:
1. Bij Mittenwald kun je op de Kranzberg eind juni NIgritella's vinden. Is niet hoog, 1200 m en met de kabelbaan te bereiken. Simpeler kan het niet (rhelicanii, rubra en mogelijk austriaca; kijk op http://www4.knnv.nl/orchideeenforum/vie ... Mittenwald, Ed van Wijngaarden's reactie op een reis naar Mittenwald van Eric.
Op de Kreuzberg bij Garmisch-P. zijn ook veel Nigritella's te vinden, maar wrs. iets later.
2. Cyp. van de Causses heb ik niet, maar wel veel van de Franse Alpen, de Chartreuse en de Vercors. Omweg waard.

Groeten,

Hans
Jan Essink

Bericht door Jan Essink »

nog steeds onder het kopje beieren.

Die gene die vindplaatsen zoekt van C. calceolus in de Causses kan zich bij mij melden.

Jan Essink
Plaats reactie