Beste leden,
hier: http://www4.knnv.nl/orchideeenforum/vie ... 9933#p9933
en hier: http://www4.knnv.nl/orchideeenforum/vie ... f=6&t=1893
...wordt geklaagd over de maximaal toegestane bestandsgrootte van bijlagen op het forum. Graag hierover discussie (en dan niet op de manier, "wie het hardst roept"....). Technisch gezien zijn er vooralsnog geen redenen waarom dit niet zou kunnen. Wel dient opgemerkt te worden dat de maximale bestandsgrootte hetzelfde werkt als een grotere koffer meenemen op vakantie, hoe groter de koffer.....Daar staat tegenover dat door de jaren heen de megapixels en daaruit voortvloeiend voor een groot deel het aantal Mb's per foto zijn toegenomen.
Als alternatief wil ik voorstellen verslagen zelf te hosten. Er zijn tegenwoordig tal van mogelijk zoals, GoogleDrive, BOX, DropBox waarbij men online bestanden kan opslaan en beschikbaar stellen voor leden. Voorbeeld bij een GoogleDrive account kun je alle bestanden online kwijt (voordeel: mocht je pc/notebook crashen, dan is je opgeslagen data niet verloren). Natuurlijk is al je data veilig, en kun alleen jij bij je eigen data (werkt hetzelfde als je emailadres, beveiligd met wachtwoord etc.). Per opgeslagen bestand kun je kiezen deze te delen en een download link op het forum plaatsen. Feitelijk is dit niet anders dan het uploaden van reisverslagen naar het forum. Alleen upload je een verslag nu naar je online opslag en maak je het bestand als download link beschikbaar.
bestandsgrootte bijlagen op het forum
Moderator: Michiel Janssen
- orchforummaster
- Site Admin
- Michiel Janssen
- Site Admin
- Contacteer:
Re: bestandsgrootte bijlagen op het forum
Hoi Mark,
Mijn opmerking of de beperkte bestandsgrootte van bijlagen was niet zozeer bedoeld als een klaagzang maar meer als verantwoording waarom de foto's in mijn presentatie er op het forum zo belabberd uitzien.
Maar als je uitgaat van een presentatie met 25 foto's à 400 kB het stuk, dan zit je al op 10 MB aan foto's en dat is al fors meer dan de toegestane 5 MB. Dus dan is het misschien beter om de limiet te verhogen of inderdaad een andere manier van file sharing te zoeken.
Groeten,
Michiel
Mijn opmerking of de beperkte bestandsgrootte van bijlagen was niet zozeer bedoeld als een klaagzang maar meer als verantwoording waarom de foto's in mijn presentatie er op het forum zo belabberd uitzien.
Maar als je uitgaat van een presentatie met 25 foto's à 400 kB het stuk, dan zit je al op 10 MB aan foto's en dat is al fors meer dan de toegestane 5 MB. Dus dan is het misschien beter om de limiet te verhogen of inderdaad een andere manier van file sharing te zoeken.
Groeten,
Michiel
- orchforummaster
- Site Admin
Dag Michiel,
gelijk even onderscheid maken in:
- reisverslagen
- presentaties
hoewel 5Mb aan de lage kant is, moet ik toegegeven dat een KeyNote presentatie (met foto's) bij mij al snel 1 - 3 GB is. Ik gok dat iedereen bij een presentatie toch minimaal een paar 100Mb heeft, dat verklein je niet zomaar. Ook 10Mb is dan erg weinig. Een reisverslag is m.i. een ander verhaal.
gelijk even onderscheid maken in:
- reisverslagen
- presentaties
hoewel 5Mb aan de lage kant is, moet ik toegegeven dat een KeyNote presentatie (met foto's) bij mij al snel 1 - 3 GB is. Ik gok dat iedereen bij een presentatie toch minimaal een paar 100Mb heeft, dat verklein je niet zomaar. Ook 10Mb is dan erg weinig. Een reisverslag is m.i. een ander verhaal.
- Michiel Janssen
- Site Admin
- Contacteer:
Dat ben ik met je eens Mark. Reisverslagen worden heel goed gecomprimeerd als je er een pdf van maakt. Ik heb een Word verslag van 24 MB wat als pdf slechts 2,5 MB is. Presentaties met wat leuke foto's onder de 5 MB krijgen is schier onmogelijk. Als het je lukt sta je waarschijnlijk de hele presentatie te huilen als er een foto verschijnt.