Een vriendin van ons vond in de buurt van Athene, Griekenland deze soort in volle bloei
hoe vroeg bloeit het al
Moderator: Michiel Janssen
-
Jan Essink
- Hans Dekker
Re: hoe vroeg bloeit het al
Hallo Jan,
In Portugal bloeit de vroege sectie van O. fusca al vanaf half december. Ik zag ook al foto's van bloeiende O. conica. Het wordt weer een vroeg jaar!
Groeten,
Hans
In Portugal bloeit de vroege sectie van O. fusca al vanaf half december. Ik zag ook al foto's van bloeiende O. conica. Het wordt weer een vroeg jaar!
Groeten,
Hans
- Michiel Janssen
- Site Admin
- Contacteer:
Was ik net een beetje hersteld van de orchideeënkoorts, begint het al weer... 
Straks 10 dagen naar La Palma, daar is vast ook wel wat te zien. Daarmee bedwing ik dan maar mijn jaloezie tegenover al die Zuideuropese geluksvogels.
Groet,
Ton
Ton
- Martin van den Hoorn
Ik ga van 2 tot 10 mei naar de Vercors. Van mij het dus dit jaar wel lekker vroeg beginnen. Is er dan al kans op O. spitzelii denken jullie?
Is wel heel vroeg Martin. Het recente 'A la rencontre des Orchidées sauvages de Rhône-Alpes' geeft als bloeiperiode begin mei tot begin juli. Om kans te hebben op deze soort, die wij in de Vercors zelfs begin juli nog in bloei gevonden hebben (na het koude voorjaar 2013), zou het wel een heel zacht voorjaar moeten worden, ook op die hoogte waarop deze soort kan voorkomen (vanaf ongeveer 800 meter).
Groetjes
Frans
Groetjes
Frans
- Martin van den Hoorn
Hoi Frans, we zullen zien.
Ik heb er iig zin in.
Ik heb er iig zin in.
'k Zou de vallei van St. Génis pakken en de omgeving van Gigors rond die tijd, echt in de Vercors loopt alles toch nog wel wat achter. Wie weet komen we elkaar daar nog tegen!
Groet,
Ton
Ton