Hallo
Heb nog een orchidee van texel waar ik de naam niet van weet??
Welke orchidee is dit?
Moderator: Michiel Janssen
-
yvetteaubert
Welke orchidee is dit?
- Bijlagen
-
- IMG_1083 (800 x 533).jpg (65.31 KiB) 5942 keer bekeken
- eric hartgers
Re: Welke orchidee is dit?
Dag Yvette,
Als ik naar de bladeren kijk, lijkt het mij dat er vage, ringvormige vlekken op zichtbaar zijn. Daarbij lijken de bladeren niet afstaand te zijn, al is dat wat moeilijk te zien op deze foto, wat zou kunnen duiden op Rietorchis.
Als ik naar de bladeren kijk, lijkt het mij dat er vage, ringvormige vlekken op zichtbaar zijn. Daarbij lijken de bladeren niet afstaand te zijn, al is dat wat moeilijk te zien op deze foto, wat zou kunnen duiden op Rietorchis.
Met vriendelijke groet,
Eric Hartgers
Eric Hartgers
Hoi Yvette,
aan de bladen met ringetjes te zien lijkt het een gevlekte rietorchis, echter in het veld zijn ze all moeilijk te plaatsen, laat staan van foto. Zeker bij deze soorten (dactylorhizas) zijn fotos van bladeren, de hele plant, en close-ups van bloemen vaak allen nodig, en dan nodig is het vanwege de vele kruisingen soms moeilijk
gr
Jeroen
aan de bladen met ringetjes te zien lijkt het een gevlekte rietorchis, echter in het veld zijn ze all moeilijk te plaatsen, laat staan van foto. Zeker bij deze soorten (dactylorhizas) zijn fotos van bladeren, de hele plant, en close-ups van bloemen vaak allen nodig, en dan nodig is het vanwege de vele kruisingen soms moeilijk
gr
Jeroen
-
yvetteaubert
Jeroen en Eric heel erg bedankt dat jullie naar mijn foto wilde kijken,ik heb van deze orchidee nog twee foto"s gevonden,misschien zijn deze wat duidelijker!Dus hoop ik dat jullie nog een keer willen kijken. metVG Yvette
- Bijlagen
-
- IMG_1095o.jpg (106.67 KiB) 5911 keer bekeken
-
- IMG_1085o.jpg (75.72 KiB) 5911 keer bekeken