How are you doing ? This has had to come in a hurry and it has left us in a devastating state. My family and I had a visit to (Madrid,Spain) unannounced some days back for a short vacation, unfortunately we were mugged at the park of the hotel where we stayed,all cash, cell phones and credit cards were stolen off us but luckily for us we still have our passports with us.
We've been to the Embassy and the Police here but they're not helping issues at all and our flight leaves in few hours from now,But we're having problems settling the hotel bills and the hotel manager won't let us leave until we settle the bills. Please We need you to loan us(€1,750 EUR) to sort out the hotel bills and also take a cab to the airport..Please, Let me know if you can help us out?......I promise to refund it back to you when i get home.The computer here can not translate that is why you see my mail in English..Please help me
I'm looking forward to hearing from you.so i can send you the details how to send money.
Andrei Lenard
tel 0040 -787-102300
fax 0040 -254- 230586
Orchid Club Romania
http://www.orchidclub.ro
str. Armata Romana 3
RO - 505400 Rasnov
Brasov, Romania
blog: http://www.orchidclub.wordpress.com
waarschuwing voor spam a.k.a. sad news
Moderator: Michiel Janssen
-
Jan Essink
- M.H. Schot
Re: sad news
Jan,
De mail die je op het forum hebt geplaatst heb ik ook al ontvangen en is een SPAM-bericht van iemand die geld wil aftrochelen!
Ken jij hem persoonlijk? Heb je al met hem gesproken?
Ik ken de hele man niet en hoe kan hij zomaar opeens aan mijn email adres komen terwijl hij onder zware stress niet uit het hotel mag (hoe kan hij dan trouwens bij de politie en de ambassade zijn langsgeweest)?
Nee, iemand heeft eerst een verzameling email adressen van orchideeën websites verzameld en vervolgens deze mail de lucht in gestuurd, naar vele adressen. Als afzender gebruikt hij een bestaand iemand wat te controleren lijkt op www.
Echter, let maar eens op een paar sneaky aanpassingen:
- tel. klopt niet met het nummer op de website
- afzender-adres is andreasslenard@yahoo.com. Let op de dubbele "s". Heel sneaky!
- kennelijk "durft" de persoon in de To- van de email niet alle afzenders op te nemen.....
MAAK GEEN GELD OVER, je kunt er dan naar FLUITEN!
De mail die je op het forum hebt geplaatst heb ik ook al ontvangen en is een SPAM-bericht van iemand die geld wil aftrochelen!
Ken jij hem persoonlijk? Heb je al met hem gesproken?
Ik ken de hele man niet en hoe kan hij zomaar opeens aan mijn email adres komen terwijl hij onder zware stress niet uit het hotel mag (hoe kan hij dan trouwens bij de politie en de ambassade zijn langsgeweest)?
Nee, iemand heeft eerst een verzameling email adressen van orchideeën websites verzameld en vervolgens deze mail de lucht in gestuurd, naar vele adressen. Als afzender gebruikt hij een bestaand iemand wat te controleren lijkt op www.
Echter, let maar eens op een paar sneaky aanpassingen:
- tel. klopt niet met het nummer op de website
- afzender-adres is andreasslenard@yahoo.com. Let op de dubbele "s". Heel sneaky!
- kennelijk "durft" de persoon in de To- van de email niet alle afzenders op te nemen.....
MAAK GEEN GELD OVER, je kunt er dan naar FLUITEN!
Rien Schot
rien.schot@mail.com
rien.schot@mail.com