Beste,
voor mijn onderzoek bij Stichting Bargerveen ga ik naar Tofte Mose in Denemarken. Zijn er nog mensen die tips of vindplaatsgegevens hebben?
Naast Denemarken rees het plan om met enkele studiegenoten een weekend / enkele dagen naar Engeland te gaan (begin mei). Met als doel Samphire Hoe (populaties Ophrys sphegodes) en eventueel Wye.
Nu weet ik dat er in de Liparis een stuk heeft gestaan over Samphire Hoe en andere terreinen met Ophrys sphegodes. Zijn er mensen die vindplaatsgegevens hebben?
Alvast bedankt,
M.v.gr. Mark
Vindplaatsen; Tofte Mosen & Dover / Folkestone (Samphire Hoe
Moderator: Michiel Janssen
- Mark Meijrink
- Contacteer:
-
Jan Essink
Re: Vindplaatsen; Tofte Mosen & Dover / Folkestone (Samphire
mail eens naar Walter van den Bussche
groet,
Jan
groet,
Jan
- Jos Lammers
of met Bart van de Vijver
Groet, Jos
Groet, Jos
- Walter
- Contacteer:
mijn artikel over Ophrys sphegodes stond in de vorige Liparis, die ook aan WEO leden is bezorgd. Daar kan je dus al veel info vinden. Ook op de kliffen staan er spinnenorchissen. Het is altijd leuk om eerst de Hoe te doen en dan tegen de klif aan te kijken, om dan vervolgens ter hoogte van het fort van Dover de klif op te gaan en dan van boven naar beneden te kijken. Ik heb destijds in de buurt 3 andere reservaten bezocht, maar daar geen orchideeën gevonden. Wat wel erg goed is is Queensdown Warren, maar dat is toch weer algauw 60 tot 80 km verder.
Met vriendelijke Vlaamse groeten !