Beste forum,
Mijn naam is Jan Van Der Voort, en ik ben een redelijk fanatiek natuurfotograaf. Ik reis Europa rond, hoofdzakelijk op zoek naar amfibieën en reptielen, maar ik probeer ook steeds de orchideeën vast te leggen. Ik heb vaak problemen met de determinatie, en ik hoop dat ik u hiermee de komende dagen (weken) mag belasten.
Hier komen de eersten, gefotografeerd op 14 mei 2005 op een heuvelrug ca 1000 m hoogte in de omgeving van Sliven, Bulgarije.
Wie helpt mij bij de determinatie ?
Moderator: Michiel Janssen
Wie helpt mij bij de determinatie ?
- Bijlagen
-
- D0505BG1434A.jpg (138.79 KiB) 5465 keer bekeken
-
- D0505BG1432A.jpg (178.96 KiB) 5465 keer bekeken
-
theorchidee
Re: Wie helpt mij bij de determinatie ?
Hallo Jan,
Mijn eerste ingeving was het te zoeken in de buurt van Orchis mascula.
Toen de gids van Pierre Delforge ingedoken om te zien of er nog meer van te maken is. Ik kom helaas niet verder, maar ben dan ook nog maar een beginner en heb weinig kijk op hybridisatie.
Succes met de verdere determinatie.
Groet, Theo.
Mijn eerste ingeving was het te zoeken in de buurt van Orchis mascula.
Toen de gids van Pierre Delforge ingedoken om te zien of er nog meer van te maken is. Ik kom helaas niet verder, maar ben dan ook nog maar een beginner en heb weinig kijk op hybridisatie.
Succes met de verdere determinatie.
Groet, Theo.
- Walter
- Contacteer:
Is Orchis mascula s.l. - mannetjesorchis. Spoor staat net als een mannelijk lid klaar om te vuren.
De kleur van de bloem is wat apart, met dat feller gekleurde centrum.
De kleur van de bloem is wat apart, met dat feller gekleurde centrum.
Met vriendelijke Vlaamse groeten !
Bedankt voor de hulp. Ik was ook in de mascula-groep aan het zoeken, maar ik had nog nooit een afbeelding gezien met zo'n donker gekleurd centrum. Ik dacht dat ik ergens iets gemist had in de literatuur.
G's
Jan
G's
Jan