Beste meelezers,
Het Noord-Hollands landschap heeft een boekje over de orchideeën van die provincie uitgebracht. Je kunt het voor weinig kopen, maar je kunt het ook downloaden. Je kunt het hier aanvragen:
https://www.landschapnoordholland.nl/veldgids
Leuk boekje!
Groeten,
Hans
Nieuw boekje over de orchideeën van Noord-Holland
Moderator: Michiel Janssen
- Hans Dekker
Re: Nieuw boekje over de orchideeën van Noord-Holland
Dank je voor de link, het is een prachtig boekje. Met schitterende foto’s
Ze zijn daar trouwens goed bezig bij het Landschap Noord-Holland. Ze zijn fanatiek bezig om boerenland (ex bollenvelden) te kopen en daar natuurgebied van te maken. En voor ons liefhebbers van orchideeën al helemaal geweldig.
Ik vind het heel bevredigend, om zo nu en dan geld te geven en dan een aantal vierkante meters natuurgebied te “kopen”.
Je kunt ook “beschermer” worden voor een paar euro per maand.
Gerrit
Ze zijn daar trouwens goed bezig bij het Landschap Noord-Holland. Ze zijn fanatiek bezig om boerenland (ex bollenvelden) te kopen en daar natuurgebied van te maken. En voor ons liefhebbers van orchideeën al helemaal geweldig.
Ik vind het heel bevredigend, om zo nu en dan geld te geven en dan een aantal vierkante meters natuurgebied te “kopen”.
Je kunt ook “beschermer” worden voor een paar euro per maand.
Gerrit
Gerrit Eijkelenboom.
- Hans Dekker
Re: Nieuw boekje over de orchideeën van Noord-Holland
Nog even dit:
Let er op dat sommige fotos’s in het boekje in het buitenland zijn genomen. Dat kan tot verwarring leiden. Bij D. purpurella b.v. Die soort komt in Nederland niet in die vorm voor. De foto is in Noord-Engeland gemaakt waar purpurella wel voorkomt. Bij ons groeit vadorum, verwant aan purpurella, maar die anders uit ziet. Kijk daarvoor b.v. in mijn gids.
Groeten,
Hans
Let er op dat sommige fotos’s in het boekje in het buitenland zijn genomen. Dat kan tot verwarring leiden. Bij D. purpurella b.v. Die soort komt in Nederland niet in die vorm voor. De foto is in Noord-Engeland gemaakt waar purpurella wel voorkomt. Bij ons groeit vadorum, verwant aan purpurella, maar die anders uit ziet. Kijk daarvoor b.v. in mijn gids.
Groeten,
Hans