Hamafix diaraampjes en diadozen

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
J. Essink

Hamafix diaraampjes en diadozen

Bericht door J. Essink »

Beste mensen,

Jan & Liesbeth Essink zijn weer in Elp aangekomen na een orchideenreis van 107 dagen. Tijdens deze reis hebben wij een paar opnames gemaakt met onze analoge camera's. Ik ben zeer gerinteresseerd in diaramen en dozen om mijn 4000 dia's te kunnen inramen en opbergen. Gaarne bericht hierover of jullie deze overhebben.
Onze reis was zeer succesvol. Hebben 128 soorten gevonden met voor ons een 26 tal nieuwe soorten.
Zo vonden wij op Kreta 22 soorten, op Karpathos 18 soorten, op Rhodos
66 soorten waaronder C. longifolia, in Turkije 50 soorten waaronder Comperia comperiana een 400 stuks en Orchis spitzelii 2 plekken met ieder ruim 200 planten waaronder 2 witte exemplaren en in Griekenland nog een 20 soorten.

Ik zal in de toekomst een uitgebreider verslag doen van deze reis.

De hartelijke Drentse groeten van
Jan & Liesbeth Essink
Ton

Re: Hamafix diaraampjes en diadozen

Bericht door Ton »

Jan,

Als je voldoende geduld hebt komen ze bij mij wel een keer beschikbaar! Ik heb nu nog 5000 dia's ingeraamd in Hamafix en oudere systemen en in 2 x 50 universeel magazijnen. Ooit ga ik die digitaliseren, maar reken maar op een paar jaar. Heb je zoveel geduld?

Enne: Welkom terug in Drenthe!
Groet,

Ton
J. Essink

Bericht door J. Essink »

Ton, bedankt voor het aanbod, maar wat denk je van de 4000 opnames die wij gemaakt hebben, als ik enkele jaren moet wachten dan zullen jullie ook enkele jaren moeten wachten op misschien een mooie lezing over Rhodos

groeten,

Jan
Ed van Wijngaarden

Bericht door Ed van Wijngaarden »

Hallo Jan,

Ik heb in ieder geval nog een diabox met 10 lege sloffen voor je staan.
Mogelijk nog meer na het verder scannen van mijn diacollectie.
J. Essink

Bericht door J. Essink »

graag Ed,

bedankt voor het aanbod

groeten,

Jan
Plaats reactie