bloeien er nog orchideeen in Noord Oost Frankrijk in augustus?
Moderator: Michiel Janssen
bloeien er nog orchideeen in Noord Oost Frankrijk in augustus?
Hallo, we zijn van 15-24 augustus in N-O Frankrijk. In vanaf de grens met Luxemburg richting Basel. Dus in de streek of departement Lorraine, Elzas, Ardenne-Champagne, Vogezen, Haute Rhin et Bas Rhin, Moezel en een stukje Maas. Heeft iemand een tip voor nog bloeiende orchideeen in deze hoek van Frankrijk? Ik heb op franse sites gezocht, maar wordt er niet veel wijzer van. Bedankt vast, Maaike
- Hans Dekker
Re: bloeien er nog orchideeen in Noord Oost Frankrijk in augustus?
Hallo Maaike,
Alles loopt op zijn eind. Zeker met een warme zomer zijn de orchideeën finito. Ik zou mijn ogen echter open houden voor late wespenorchissen, een nog bloeiende spookorchis en speur de wat schralere kalkgraslandjes af op herfstschroeforchis. En anders heb je volgend jaar weer een kans. Wat zeg ik, in december bloeien de eerste Ophryssen al weer in Zuid-Frankrijk...
Hartelijke groeten,
Hans
Alles loopt op zijn eind. Zeker met een warme zomer zijn de orchideeën finito. Ik zou mijn ogen echter open houden voor late wespenorchissen, een nog bloeiende spookorchis en speur de wat schralere kalkgraslandjes af op herfstschroeforchis. En anders heb je volgend jaar weer een kans. Wat zeg ik, in december bloeien de eerste Ophryssen al weer in Zuid-Frankrijk...
Hartelijke groeten,
Hans
Hallo Hans,
Bedankt voor je reaktie. Ik heb ze opgezocht, weet hoe ze eruit zien en op welk soort terrein ze te vinden zijn. Wie weet heb ik beginnersgeluk.
Groetjes, Maaike
Bedankt voor je reaktie. Ik heb ze opgezocht, weet hoe ze eruit zien en op welk soort terrein ze te vinden zijn. Wie weet heb ik beginnersgeluk.
Groetjes, Maaike
-
Jan Essink
of misschien al de herfstschroeforchis zoals je die op dit moment in Thüringen of verschillende plekken vind met soms meer dan 250 exemplaren.
bedankt voor je reaktie,
wat moet dat er prachtig uitzien!! Ik zal er naar uit kijken. Ik heb een campinkje gevonden met de veelbelovende naam L'orchidee Home. In de loop van het jaar bloeien er 20 soorten orchideeen.! In de Haute Marne. Ik heb ze gemailed met o.a. de vraag of er misschien nog bloeiende soorten zijn eind augustus. OP dit moment nog wel; als het niet al te warm of nat werd, over een weekje ook nog wel. Ik ben benieuwd.
Groetjes, Maaike
wat moet dat er prachtig uitzien!! Ik zal er naar uit kijken. Ik heb een campinkje gevonden met de veelbelovende naam L'orchidee Home. In de loop van het jaar bloeien er 20 soorten orchideeen.! In de Haute Marne. Ik heb ze gemailed met o.a. de vraag of er misschien nog bloeiende soorten zijn eind augustus. OP dit moment nog wel; als het niet al te warm of nat werd, over een weekje ook nog wel. Ik ben benieuwd.
Groetjes, Maaike