dactylorhiza purpurella op schiermonnikoog

Voor alle vragen en berichten over inheemse en Europese orchideeën.

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
rené hillegers

dactylorhiza purpurella op schiermonnikoog

Bericht door rené hillegers »

Op Schiermonnikoog vond ik dactylorhiza purpurella in grote aantallen rond 1 juli, op aanwijzing van
Hans Dekker. Na plaatsing op Waarneming.nl met foto's kreeg ik een reactie van Mark Meijrink dat het foto's van
Rietorchis zijn en enkele dagen later schreef Nick van der Ham dat alle waarnemingen van zgn. purperrode orchissen op Sch.
rietorchissen blijken te betreffen! Vervolgens daalde een oorverdovende stilte over dit onderwerp neer,
althans ik kan er niets over vinden. Komt purpurella helemaal niet voor in Nederland? Bestaat hierover
verschil van mening onder deskundigen? Graag commentaar!
René Hillegers
Michiel Janssen
Site Admin
Contacteer:

Re: dactylorhiza purpurella op schiermonnikoog

Bericht door Michiel Janssen »

Dactylorhiza purpurella komt wel degelijk voor op Schiermonnikoog maar of jij ze hebt gezien, kunnen we niet beoordelen zonder foto's dus ik zou je aanraden ze op het forum te plaatsen of evt. te verwijzen naar de foto's op waarneming.nl als dat kan. In je 2015 bericht over D. purpurella op het forum zag ik dat je plaatsaanduidingen in je bericht had vermeld, die heb ik weggehaald want dat is niet toegestaan. Iedereen kan meelezen op het open forum, ook kwaadwillenden, en daarom maken we vindplaatsen niet openbaar.

Groeten,

Michiel
Forumbeheerder
Plaats reactie