Dit najaar gaat het werk verder...enkele leden van de WEO pakken dan de draad weer op voor het boek De Orchideeën van Nederland; determinatie, ecologie en beheer. Natuurlijk bevat het boek ook verspreidingskaartjes. Daarom een oproep om waarnemingen door te geven. Let op! De auteurs zijn niet geïnteresseerd in exacte waarnemingen. Waarnemingen op kilometerhokniveau zijn afdoende.
Wie waarnemingen wil doorgeven voor het boek De Orchideeën van Nederland kan gebruik maken van onderstaande invulsheet.
Weet je niet in welk kilometer hok je de orchidee zag? Voer dan je waarneming in op http://www.waarneming.nl Je kunt dan de coördinaten bekijken van het bewuste hok. Voor het doorgeven zijn enkel de eerste drie getallen voor de punt noodzakelijk. Stel je zag een Brede wespenorchis op de volgende plek X 203.7404090 Y 450.2988460318162 dan betreft het kilometerhok X203 Y450
Alvast bedankt!
Ingevulde sheets kun je opsturen naar markmeijrnk@gmail.com
bij twijfel van de determinatie kunt u uw foto's op dit forum plaatsen na het aanmaken van een forumaccount!
Orchideeën van Nederland; waarnemingen doorgeven
Moderator: Michiel Janssen
- orchforummaster
- Site Admin
Orchideeën van Nederland; waarnemingen doorgeven
- Bijlagen
-
- invulsheet WEO.xls
- (23 KiB) 1089 keer gedownload
Re: Orchideeën van Nederland; waarnemingen doorgeven
Goedendag,
ik vraag me af of het bekend is dat de bijenorchis op het eiland van Dordrecht bloeit?
wie kan met hier iets over melden?
Ig Wouters
ik vraag me af of het bekend is dat de bijenorchis op het eiland van Dordrecht bloeit?
wie kan met hier iets over melden?
Ig Wouters