Nikon ViewNX-i

Forum onderdeel dat zich expliciet richt op fotografie

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
djasse
Berichten: 164
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 12:43 am
Locatie: Oosterzele - België

Nikon ViewNX-i

Bericht door djasse »

Hallo allen

Ik heb nooit mijn foto's willen bewerken omdat ik daar eigenlijk weinig interesse in had. Maar vooral dit jaar zie ik me verplicht om vooral de scherpte wat aan te sturen bij een groot aantal foto's. Wat me aardig lukte bij software Nikon ViewNX-i. Maar wat er na zou moeten gebeuren pfff...ik ben er dom in...
Natuurlijk had ik graag de bewerkte foto's vanuit Nikon View naar mijn Windows verkenner gestuurd. Immers altijd interessant om vandaaruit bijlagen te versturen, uploaden...
Kan er iemand mij op een simpele manier uitleggen hoe ik die bewerkte foto's ook bewerkt te zien krijg op de verkenner. Momenteel maakt de verkenner alleen kopies aan (bij elke manipulatie in Nikon View) die krak dezelfde zijn als de 'foute' originele.
Gaat dit met exporteren, overdracht of...
Ik zou een nieuwe lege map maken en daar dan de verbeterde versies in droppen. En de oude map verwijderen. Da's de bedoeling.
Hopelijk was ik duidelijk...

groetjes

Ignace
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...
Gebruikersavatar
Marcel van den Berg
Berichten: 202
Lid geworden op: vr jun 07, 2013 9:52 am
Locatie: Honselersdijk
Contacteer:

Re: Nikon ViewNX-i

Bericht door Marcel van den Berg »

Beste Ignace,

Zelf heb ik geen ervaring met Nikon ViewNX-i (ik gebruik Lightroom).
Maar door te zoeken op "ViewNX-i workflow" vond ik op Youtube het volgende filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=6NF_4WrKSUk

Het filmpje is al wat ouder, dus ik hoop dat de layout van het programma nog een beetje overeen komt met jouw versie van ViewNX-i.

Vanaf 6:40 zie je dat hij een convert menu opent, daarin zie je dat je de bewerkte foto's in een specifieke map op kan slaan (Save in: Specified folder).
Daar zou je dat je bewerkte foto's in het gewenste formaat op kunnen slaan.

Daarna kun je de oude (ongewenste) foto's verwijderen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Groet, Marcel
Gebruikersavatar
djasse
Berichten: 164
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 12:43 am
Locatie: Oosterzele - België

Re: Nikon ViewNX-i

Bericht door djasse »

Hoi Marcel

Bedankt voor je reactie. De video toont wel een ietwat oudere versie... Ondertussen ben ik al zoekende al wat wijzer geworden, hoewel er nog enkele 'pijnpunten' moeten aangepakt worden.
Maar we zijn op de goede weg..hoop ik...

groetjes
In de natuur draait niets vierkant. Het vierkant bestaat er zelfs niet...
Plaats reactie