objectief

Forum onderdeel dat zich expliciet richt op fotografie

Moderator: Michiel Janssen

Plaats reactie
Menko
Berichten: 120
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 10:43 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

objectief

Bericht door Menko »

Haai!

Heeft iemand hier een Canon 100mm Macro F2.8 USM voor rond de 300 euro te koop? Ik vind de tweedehandsen op marktplaats nogal prijzig.

Mocht iemand de L versie hebben van voor rond de 400 a 500 dan ben ik ook oor. Wil dat objectief graag hebben maar vind de nieuwprijs nogal aan de hoge kant.

Ik fotografeer nu met een 50mm 1.8. En het is niet eens een 'officiele' macro lens. Nu moet ik zowat in de plant gaan zitten en voor o.a. vlinders is dat niet te doen.


mvg,


Menko van der Leij
Gebruikersavatar
peter wijn
Berichten: 480
Lid geworden op: ma jul 11, 2011 8:12 pm

Re: objectief

Bericht door peter wijn »

een tamron 90 F2,8 is nieuw minder dan 400 euro.
dat is gewoon een uitstekende lens, regelmatig 2e hands aangeboden. Een fijne upgrade tov jouw 50mm met tussenringen.

Net als de sigma's die zijn ook uitstekend. ik ken eerlijk gezegd geen enkele slechte macrolens.
(www.photozone.de)

(ik kan me niet voorstellen dat iemand een Canon 100 f2,8 wegdoet voor het bedrag dat je noemt... ).

(ken je www.fotoapparatuur.nl ?)

succes
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 606
Lid geworden op: ma mar 10, 2008 1:44 pm
Locatie: Margraten

Re: objectief

Bericht door Mark »

Hoi Menko,

ik heb enkele weken geleden mijn Sigma 105mm macrolens verkocht.
Geen USM of IS of iets dergelijks, maar wel lichtsterk (2.8) en vrij licht qua gewicht.
Sinds eind vorig jaar heb ik een 180mm macrolens (wel USM), waarna ik het overbodig vond om met 2 lenzen te gaan lopen.

Had ik geweten dat je interesse had, had je hem wellicht kunnen lenen om eens mee te oefenen.

Als je jezelf de tijd gunt om een goede tweedehands lens te kopen, is er wel wat moois te vinden. Ga in ieder geval niet voor de eerste de beste en natuurlijk altijd goed testen van tevoren.

gr. Mark
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 606
Lid geworden op: ma mar 10, 2008 1:44 pm
Locatie: Margraten

Re: objectief

Bericht door Mark »

Hoi Menko,

http://www.allesvoordefotostudio.nl/occ ... asion.html

399 euro, inclusief 3 maanden garantie.

gr. Mark
Menko
Berichten: 120
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 10:43 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: objectief

Bericht door Menko »

Bedankt Mark,


Die link is een zeer grote kanshebber. Mailtje is al de deur uit.
Is een mini statief mn geld waard? Of moet ik gewoon een rijstzak oid in de tas stoppen.


Menko
Gebruikersavatar
peter wijn
Berichten: 480
Lid geworden op: ma jul 11, 2011 8:12 pm

Re: objectief

Bericht door peter wijn »

succes met die lens
Menko schreef:... Is een mini statief mn geld waard? Of moet ik gewoon een rijstzak oid in de tas stoppen.
een rijstzak kan vrijwel gratis. Als het werkt voor jou: waarom niet. In principe is de rijstzak stabieler zijn dan een statief.
Pas op dat je fototas niet onder de rijst (of het stof) komt te liggen. Je kunt een zak kopen, aftapen en in je tas stoppen, of een zelfgemaakte, of speciale rijstzak vullen.

favoriete vulling (de rijst) zijn kerse-pitten: licht en toch stevig.

rijstzak heeft als nadeel dat je niet lekker op meer dan 20 a 25 cm hoogte werkt. Maar bij een ministatief houdt het ook een keer op.
Menko
Berichten: 120
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 10:43 pm
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: objectief

Bericht door Menko »

Canon heeft een actie lopen vanaf 01 mei 2013 t/m 31 augustus.
Hierbij krijg je bij verschillende producten geld terug. Het bedrag van deze cashback actie verschilt per product.

Zo betaal je op zijn goedkoopst voor een 100mm F2.8L IS van Canon 805 euro(kieskeurig.nl). Met de actie van canon heb je hem dan voor 705 euro(honderd euro retour).

Het enige wat je dient te doen is een actie-aanvraagformulier uitprinten, invullen en vergezeld van een kassabon opsturen naar Canon (https://ecback.canon.nl/home).


Menko
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1019
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: objectief

Bericht door Michiel Janssen »

Ik heb vorig jaar ook mijn Canon f/2.8L Macro IS USM gekocht tijdens de cashback actie. Daarna gelijk een Manfrotto 190XPROB statief gekocht met 496RC2 balhoofd (bij Amazon.de was die combinatie destijds het voordeligste). Een rijstzak vind ik niet prettig voor macrofotografie omdat orchideeën regelmatig op een (steile) helling staan en dan heb je helemaal niets aan een rijstzak. Het gewicht vind ik niet belemmerend. Mijn evaring is dat met een rugzak fotoapparatuur ik het gewicht dat ik eventueel bespaar met een lichtgewicht ministatief weer aanvul met ander spul en dus toch weer op hetzelfde eindgewicht uitkom. Ik ben liever zelf de beperkende factor in mijn fotografie i.p.v. mijn apparatuur.

Groeten,

Michiel
Plaats reactie