Aanpassing Forum

Informatie en vragen over het gebruik van het forum en de website

Moderator: orchforummaster

Plaats reactie
Gebruikersavatar
orchforummaster
Site Admin
Berichten: 201
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 1:58 pm

Aanpassing Forum

Bericht door orchforummaster »

Beste mensen,
Na het wegvallen van Ed, heb ik me beziggehouden met de nieuwe website en ons forum. De website is zo goed als klaar. Helaas zitten er nog wat bugs is. Het CMS-systeem vertaald menu-items naar hoofdletters en gooit dan de letters met een trema weg. Vandaar dat her en der orchideeen staat in plaats van orchideeën, maar altijd beter dan orchideen. Ook komen er her en der automatisch datums te voorschijn en kan ik nog geen excelbestanden uploaden. Maar we komen er wel. Zojuist heb ik de software van het Forum geupdated. De stijl van ons forum is echter nog in een oude versie, Dit moet ik nog aanpassen en kan mogelijk conficten leveren. Bij problemen, meldt het mij. Ook ga ik het uiterlijk van het forum aanpassen aan de nieuwe site. Neus er eens op rond en geef commentaar. Graag ook spelfouten melden.

Het deel orchideeën van Nederland heb ik veranderd. Van de (meeste) soorten heb ik twee fotootjes opgenomen. Het is de bedoeling dat er een link komt met een pagina met soortsinformatie. Op deze pagina wil ik ook een gallerij plaatsen met foto’s van de typische vorm, maar ook met verschillende kleurvormen en bijvoorbeeld vegetatieve planten. Nu zijn er veel rozetten op ons forum gezet. Kan iemand voor mij deze verzamelen zodat ik ze dan kan plaatsen?

Ook zou het fijn zijn als iemand per soort een soortbeschijving maakt. Bijvoorbeeld aan de hand van "De orchideeën van Nederland". Mocht iemand zich geroepen voelen dan graag even met mij overleggen over een "standaard" opmaak.

Alvast hartelijk dank!

Martin
Gebruikersavatar
Mark Meijrink
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma dec 17, 2007 4:50 pm
Locatie: Hijum
Contacteer:

Re: Aanpassing Forum

Bericht door Mark Meijrink »

Dag Martin,

frisse nieuwe look! Bij het soortenoverzicht staat "Harlekijntje" --> moet zijn Harlekijn.

Daarnaast heb ik veel foto's, ook van biotopen, die je (indien gewenst) op de site mag plaatsen. Zie hier: http://sites.google.com/site/markmeijrink/

M.v.gr. Mark
Gebruikersavatar
orchforummaster
Site Admin
Berichten: 201
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 1:58 pm

Re: Aanpassing Forum

Bericht door orchforummaster »

Dag Mark,
Ik neem graag je aanbod aan, voor foto's van biotopen. Ik ga er nu nog niets mee doen omdat ik eerst het forum onderhanden moet nemen, maar ik kom er zeker op terug
Gr Martin
Plaats reactie