Forum update

Informatie en vragen over het gebruik van het forum en de website

Moderator: orchforummaster

Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1019
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Forum update

Bericht door Michiel Janssen »

Beste forumgebruikers,

Zoals jullie hebben kunnen zien heeft het forum een nieuw uiterlijk. Het oude forum was van 6 jaar geleden en was toe aan een serieuze update (momenteel versie 3.1.9). De nieuwe versie is beter beveiligd en ook veel beter leesbaar op smartphones en tablets. De layout en stijl van het oude forum was niet beschikbaar in versie 3.1 en daarom hebben we gekozen voor een stijl die zoveel mogelijk aansluit bij die van het oude forum. De komende tijd zullen er waarschijnlijk nog wat kleine veranderingen en extra opties worden door- en ingevoerd. Ook is er een nieuwe forumbeheerder en algemene moderator aangesteld. Het bestuur bedankt Mark Meijrink voor het beheer en de moderatie van het forum gedurende de afgelopen jaren. Ook willen we Jan Bakker bedanken. Hij heeft de update verzorgd en het nieuwe forum vormgegeven. Zonder zijn hulp en inspanningen was dit nooit gelukt.

Namens het bestuur,

Michiel Janssen
Gebruikersavatar
Jos Lammers
Berichten: 953
Lid geworden op: wo dec 20, 2006 5:40 pm

Re: Forum update

Bericht door Jos Lammers »

Beste Michiel en Jan,

Het ziet er heel overzichtelijk en duidelijk uit! Complimenten en dank voor het vele werk dat in de update is gaan zitten!

Vriendelijke groet
Jos
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1019
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: Forum update

Bericht door Michiel Janssen »

Iets wat ik bijvoorbeeld gemakkelijk kan aanpassen is een gebruikersnaam. Als iemand zijn/haar gebruikersnaam zou willen wijzigen, dan stuur me maar een berichtje. Ik heb mijn eigen naam veranderd van M. Janssen in Michiel Janssen. Een wereld van verschil. :wink:
Gebruikersavatar
peter wijn
Berichten: 480
Lid geworden op: ma jul 11, 2011 8:12 pm

Re: Forum update

Bericht door peter wijn »

Knap
herkenbaar anders

geen idee hoe nodig het was - voor mij werkte de oude prima -, maar van harte en ook dank voor t werk.
F. Thys
Berichten: 352
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 8:20 pm

Re: Forum update

Bericht door F. Thys »

Meningen verschillen. Weinig overzichtelijk nu en een pijniging voor het oog; vroegere was beter.

Groetjes

Frans
Gebruikersavatar
Hans Dekker
Berichten: 986
Lid geworden op: vr dec 12, 2008 7:15 pm

Re: Forum update

Bericht door Hans Dekker »

Ja, smaken verschillen. Ik ben het met Frans eens. Ik mis b.v. een knop die direct in beeld is met nieuwe berichten. Daarvoor moet je nu eerst naar snelle links. Ik vind de kleuren ook erg hard. Ook oogt het allemaal rommelig. Het zal wel wennen.
Wat ik leuk zou vinden is een een "Vind ik leuk-knop", zoals op de Facebookpagina's over orchideeën. Die functioneren tegenwoordig ook als fora en bieden een schat aan informatie. Overigens zou daar eens een overzicht van moeten komen, handig als je eens ergens in wil duiken of naar toe wilt gaan.

Wees niet teleurgesteld door deze kritiek, e.e.a. is alleen bedoeld ter verbetering. De poging om de website te moderniseren is prijzenswaardig.

Hartelijke groeten,

Hans
janus
Berichten: 39
Lid geworden op: wo mar 23, 2016 11:24 pm

Re: Forum update

Bericht door janus »

@ Frans, we kunnen naar een mogelijkheid kijken dat er verschillende stijlen beschikbaar zijn, zodat elke gebruiker iets kan kiezen wat hij prettig vind .
stijlen keuze hier zijn er tientallen te vinden, wel even opletten dat ze geschikt zijn voor versie 3.1.x

Graag jouw mening.

@ Hans Die "nieuwe berichten" knop is vrij simpel te plaatsen maar is 2x klikken nu echt zoveel meer werk dan 1x?
Een vind ik leuk knop zal ik eens naar gaan zoeken.
Wat bedoel je met rommelig?
De inhoud is toch niet wezenlijk verandert alleen de kleuren zijn aangepast.
De poging om de website te moderniseren is prijzenswaardig.
Het is eigenlijk een must, de software op webservers wordt ook constant geupdate ivm betere beveiliging.
Het oude forum zou dus na verloop van tijd helemaal niet meer werken.
Ook voor de vindbaarheid bij Google is het van belang om de software aan te passen zodat het op mobiele apparaten goed zichtbaar is.

Maar ga aub door met opbouwende kritiek, alleen op die manier kunnen we aan een mooier, leuker en beter forum blijven genieten.

Jan.
Gebruikersavatar
Ton
Berichten: 430
Lid geworden op: wo mei 09, 2007 9:26 pm
Locatie: Drenthe

Re: Forum update

Bericht door Ton »

Ik ben van de oude instelling: Als je kritiek hebt, doe het zelf dan maar eens beter en dat kan ik niet, dus heel voorzichtig toch een paar opmerkingen: In de kop heten wij nu een wergroep :D
Verder houd ik niet zo van de harde groene en gele kleuren die het beeld bepalen, dus als er toch nog wat gaat gebeuren zou dat van mij wat rustiger mogen. Primair blijft voor mij het belang van dit forum waarin ik met plezier berichten lees en deel.
Groet,

Ton
janus
Berichten: 39
Lid geworden op: wo mar 23, 2016 11:24 pm

Re: Forum update

Bericht door janus »

@ Ton de spelfout zal ik aanpassen, wat de kleuren betreft, hetzelfde als wat ik al aan Frans schreef.
Kijk zelf eens welke stijl "beter" is dan kunnen we overwegen om die ook te gaan gebruiken.

Bedankt voor je opmerkingen

Jan
F. Thys
Berichten: 352
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 8:20 pm

Re: Forum update

Bericht door F. Thys »

Janus,

Ik ben een oude man die niet meer mee is met alle moderne mogelijkheden. Ik ben al blij dat ik indertijd nog geleerd heb met computer een beetje uit de voeten te kunnen. Het is vriendelijk dat je voorstelt 'stijlen keuze' te bekijken. Maar ... een jonger iemand snapt dat allicht niet ... dat is voor mij Chinees (of Latijn of wat je ook wil). Sorry. Mijn kritieken zijn ook door Hans en Ton al verwoord. In orde van belangrijkheid:

1) De hardheid van de kleuren. Misschien dat zulks op een kleiner apparaat als een smartphone aanbevelenswaardig is, maar op een computerscherm is dat storend en nodigt het niet uit zo'n website geregeld en langdurig te raadplegen. Het is altijd even schrikken als je naar de website gaat. Misschien betert dat, maar minder harde kleuren zou echt toch wel welkom zijn. En ik denk dat het dan ook iets minder 'rommelig' gaat tonen
2) In één oogopslag zien wat voor jou 'nieuw' is sedert het vorige bezoek was wel heel gemakkelijk.

Groetjes

Frans
janus
Berichten: 39
Lid geworden op: wo mar 23, 2016 11:24 pm

Re: Forum update

Bericht door janus »

Oke Frans ik zal je proberen te helpen.

Vind je dit rustig genoeg
link1
Of deze link2 (de standaard stijl)
Of deze link3
F. Thys
Berichten: 352
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 8:20 pm

Re: Forum update

Bericht door F. Thys »

Janus,

Dank voor de moeite. Het groen, zoals via link 1 bevalt me wel. Is rustiger.

Groetjes

Frans
janus
Berichten: 39
Lid geworden op: wo mar 23, 2016 11:24 pm

Re: Forum update

Bericht door janus »

Wil je nu nog eens kijken Frans, hopelijk ben je tevreden met de 2 aanpassingen?
F. Thys
Berichten: 352
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 8:20 pm

Re: Forum update

Bericht door F. Thys »

Janus,

Persoonlijk vind ik dit veel beter dan de oorspronkelijke versie.

Groetjes

Frans
janus
Berichten: 39
Lid geworden op: wo mar 23, 2016 11:24 pm

Re: Forum update

Bericht door janus »

Blij dat je tevreden bent Frans. :D

Voor de andere leden, in je gebruikerspaneel onder "forumvoorkeuren" zijn er een aantal stijlen beschikbaar.
Plaats reactie