geplaatste foto's bekijken in groter formaat

Informatie en vragen over het gebruik van het forum en de website

Moderator: orchforummaster

Plaats reactie
CorvK
Berichten: 19
Lid geworden op: vr mei 15, 2009 7:38 pm
Locatie: Spr-C

geplaatste foto's bekijken in groter formaat

Bericht door CorvK »

Is er een mogelijkheid om de op deze site geplaatste foto's te bekijken in een groter formaat?
Bij andere fora kun je, als je aangemeld bent, door op de URL van een geplaatste foto te klikken deze vergroot op je scherm weergeven (en zelfs de exif-gegevens van de foto bekijken). Dat lukt me hier niet, zie ik iets over het hoofd of is dat misschien voorbehouden aan 'leden' van de WEO?
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1017
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: geplaatste foto's bekijken in groter formaat

Bericht door Michiel Janssen »

In principe is het zo dat wanneer je een foto van 800 pixels hoog op een forum plaatst, de computer er met geen mogelijkheid een foto van 1200 pixels hoog van kan maken. Het gebeurt wel, dan wordt zo'n foto "opgeblazen" maar dat ziet er niet uit.
Het is anders wanneer de foto op het forum in feite een link is naar de foto op een andere website, bijv. Flickr. Daar kan je een foto van 1200 pixels hoog (of nof meer) plaatsen en een versie van 800 pixels hoog doorlinken naar het WEO forum. Als je op het WEO forum dan op de foto van 800 pixels hoog klikt, ga je naar de Flickr website waar de foto van 1200 pixels hoog staat en zie je dus de foto in een groter formaat.
Voor websites als de WEO heeft het verder weinig zin om foto's groter dan 800 pixels te plaatsen, dus waarom zou je dat willen? Fotografen houden er in het algemeen niet van om hun foto's in het groot op websites te zetten want dat maakt ze alleen maar aantrekkelijker om te jatten.
CorvK
Berichten: 19
Lid geworden op: vr mei 15, 2009 7:38 pm
Locatie: Spr-C

Re: geplaatste foto's bekijken in groter formaat

Bericht door CorvK »

Ik begrijp je antwoord en je beweegredenen Michiel maar dat is niet wat ik bedoelde. Zoals ik al schreef, bij andere fora kun je op de URL-klikken die onder de foto staat en dan komt de foto groter in beeld. Dat kan kennelijk op dit forum niet.
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1017
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: geplaatste foto's bekijken in groter formaat

Bericht door Michiel Janssen »

Nee Cor, dat kan hier niet want zo groot als de foto's hier op het forum getoond worden (maximaal 800 pixels), zo groot zijn ze ook echt. Nogmaals, van een foto die 800 pixels is, kun je geen foto maken die 1200 pixels is. Op de forums die jij bedoelt worden de foto's op het forum blijkbaar kleiner afgebeeld dan dat ze in werkelijkheid zijn. Maar wat is het probleem dan?
CorvK
Berichten: 19
Lid geworden op: vr mei 15, 2009 7:38 pm
Locatie: Spr-C

Re: geplaatste foto's bekijken in groter formaat

Bericht door CorvK »

Naast de foto's op het WEO-forum staat n.l. wel het aantal keer dat deze bekeken is, als hij niet aanklikbaar is kan er ook niet geregisteerd worden hoe vaak een foto bekeken is. Mijn redenatie was dat de foto dan toch op één of andere manier aanklikbaar moest zijn en waarom lukt mij dat niet.

Maar als dat geen verborgen trucje is zal ik er mee moeten leren leven. Inderdaad worden op andere fora de foto's meestal als tumpnail geplaatst. Op de NRV-website ( http://www.rotsplantenvereniging.net/) maak ik alle foto's aanklikbaar, maar dat is geen forum en speel ruimte een minder grote rol.
Gebruikersavatar
Michiel Janssen
Site Admin
Berichten: 1017
Lid geworden op: di aug 23, 2011 10:49 pm
Locatie: Zevenhuizen
Contacteer:

Re: geplaatste foto's bekijken in groter formaat

Bericht door Michiel Janssen »

Dat "aantal keer bekeken" slaat volgens mij gewoon op hoe vaak een onderwerp is gelezen. Je ziet in alle onderwerpen dat foto's die in hetzelfde bericht zijn geplaatst even vaak zijn bekeken en foto's die in latere berichten zijn geplaatst zijn altijd minder vaak bekeken dan de foto's in de eerste berichten binnen hetzelfde onderwerp.
Plaats reactie